Private Banking|Professional Solutions|Investment Management|Investment Banking|Over ons
Contact
Inloggen
  • Oplossingen
  • Voor wie
  • Kennis & Inspiratie
Veilig bankieren

Fraude melden aan Van Lanschot Kempen

Hebt u twijfels bij een ontvangen e-mail, telefoontje, sms, app of ander bericht, dat misschien zelfs uit naam van Van Lanschot Kempen komt? Hebt u persoonlijke gegevens gegeven aan een phisher? Of bent u slachtoffer geworden van cybercrime? Lees hier wat te doen.

Verdacht bericht doorsturen

Hebt u een e-mail, app, sms of ander bericht ontvangen met een verdachte inhoud? Bijvoorbeeld met een betaallink of IBAN waarnaar u moet overboeken? Klik dan niet op links in bijlagen of in het bericht en beantwoord het bericht niet. Stuur het bericht naar ons door. Een e-mail kunt u sturen naar valse-email@vanlanschotkempen.com. Een app kunt u sturen naar +31 73 687 18 97. U kunt ook contact opnemen met Van Lanschot Kempen Client Services. Om oplichting tegen te gaan proberen wij dit soort mails, -sms-berichten en -websites te traceren en de sites zo snel mogelijk uit de lucht te (laten) halen.

Direct contact opnemen

Neem in de volgende gevallen direct contact op met Van Lanschot Kempen Client Services:

  • U hebt op een link geklikt in een verdachte mail, sms of whatsapp bericht.
  • U hebt uw Wereldpas niet meer in uw bezit of weet niet waar deze is.
  • U hebt uw Digipas niet meer in uw bezit of weet niet waar deze is.
  • U hebt uw apparaat waarop de Banking App is geïnstalleerd niet meer in uw bezit of weet niet waar dit is.
  • U ziet dat er transacties op uw bankrekening hebben plaatsgevonden waarvoor u geen toestemming hebt gegeven.
  • U weet of vermoedt dat iemand anders uw pincode of de beveiligingscode van uw Digipas kent of heeft gebruikt.
  • U ervaart iets als vreemd of ongebruikelijk, zoals een andere manier van inloggen in Mijn Private Bank.
Wij kunnen zorgen voor een blokkade om (verdere) schade te voorkomen. Als wij u aanwijzingen geven, bijvoorbeeld om nieuwe incidenten te voorkomen, volg deze aanwijzingen dan op. Hierbij zullen wij u nooit om beveiligingscodes vragen.

 

24/7 fraude melden

Client Services is bereikbaar op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur, op telefoonnummer 0800 1737 (+31 73 687 18 97 vanuit het buitenland). Maar ook buiten onze openingstijden, bijvoorbeeld op feestdagen, is het belangrijk dat u direct een melding maakt om eventuele (verdere) schade te voorkomen. Dat doet u als volgt:

  1. Neem contact op via het telefoonnummer van Client Services: 0800 1737 (+31 73 687 18 97 vanuit het buitenland).
  2. Na de melding dat Client Services gesloten is, volgt een keuzemenu.
  3. Kies in dit menu voor optie 2. U wordt automatisch doorgeschakeld naar onze partner, VHD Alarmcentrale. VHD staat in direct contact met onze fraudeafdeling en zal u helpen uw bankzaken te beschermen.

Volledig gefocust op uw toekomst

Private Banking
  • Kantoren
  • Ondernemers
  • Medici
  • Executives
  • Business Professionals
  • Vermogensregie
  • Filantropie Services
  • Voorwaarden
  • Private Banking - België
  • Private Banking - Zwitserland

PROFESSIONAL SOLUTIONS
Investment Management
INVESTMENT BANKING

© Van Lanschot Kempen NV 2024Over onsVeilig bankierenPrivacy & cookiesDisclaimer