Veelgestelde vragen

Hebt u een vraag over Van Lanschot? Misschien is die al eerder gesteld. Kijk daarvoor in de lijst hieronder. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Kies een onderwerp:
De 10 meest gestelde vragen
  • De 5 meest gestelde vragen (5)
  • Online Bankieren (27)
  • Betalen (19)
  • Belastingaangifte (6)
  • Contactloos betalen (6)
  • Beleggen (7)
  • Feestdagen (2)
  • Financieren (5)
  • Hypotheken (15)
  • Niet tevreden (3)
  • Overlijden (2)
  • Van Lanschot Personal Service (5)
  • Sparen (5)
  • Uw geldzaken op orde houden (1)
  • Vermogensbeheer-app (21)
  • Verzekeren (1)
  • Rekening opheffen (1)
Wanneer en hoe ontvang ik mijn Financieel Jaaroverzicht?

Bent u klant bij Van Lanschot, dan ontvangt u uiterlijk in februari 2018 het Financieel Jaaroverzicht over 2017.

Het jaaroverzicht kunt u gebruiken bij uw belastingaangifte. In het jaaroverzicht ziet u wat de tegoeden, schulden en opbrengsten waren op uw betaal-, spaar- en effectenrekeningen op 1 januari en 31 december 2017. Ook ziet u welke producten u bij ons hebt en op welke naam het product staat.

Hoe ontvangt u het Financieel Jaaroverzicht?

Uw jaaroverzicht wanneer u gebruikmaakt van Mijn Van Lanschot

Bankiert u als particuliere klant online? Dan staat het Financieel Jaaroverzicht digitaal voor u klaar in Mijn Van Lanschot onder 'Mijn documenten'*. U kunt het overzicht eenvoudig downloaden in pdf-formaat en printen voor uw administratie.

* Hulp nodig? Kijk in de veelgestelde vragen om stap voor stap te zien waar u 'Mijn documenten' vindt op een desktop of tablet.

Uw jaaroverzicht per post

Hebt u geen toegang tot Mijn Van Lanschot? Dan ontvangt u het Financieel Jaaroverzicht per post. Ook bedrijven ontvangen het jaaroverzicht per post.

Let op: het is dus mogelijk dat u het jaaroverzicht voor uw bedrijf per post ontvangt en uw overzicht als particulier digitaal. Een soortgelijke situatie geldt voor houders van een en/of-rekening: het is mogelijk dat de ene rekeninghouder het overzicht ook per post ontvangt (omdat hij of zij geen toegang heeft tot Mijn Van Lanschot), en de andere rekeninghouder alleen digitaal (omdat hij of zij online bankiert).

Hebt u vragen over uw Financieel Jaaroverzicht?

Uw adviseur helpt u graag. U kunt ook bellen naar Van Lanschot Client Services, telefoon 0800-1737 (vanuit Nederland) en +31 73 687 18 97 (vanuit het buitenland). Deze afdeling is bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 21.00 uur. Of mail uw vraag naar vanlanschot@vanlanschot.com.

NB Bent u klant van Evi van Lanschot, dan ontvangt u van Evi een apart Financieel Jaaroverzicht.

Hoe vind ik het Financieel Jaaroverzicht in Mijn Van Lanschot? (met demovideo)

In de video ziet u stap voor stap waar u het Financieel Jaaroverzicht vindt in Mijn Van Lanschot. U kunt dit ook nalezen in:
Mijn Van Lanschot - Rekeninginformatie raadplegen (pdf)

Tablet

Wilt u uw jaaroverzicht op een tablet bekijken? Kijk dan hier voor uitleg.

Welke jaaroverzichten?

Alleen de jaaroverzichten van de rekeninghouder die is ingelogd worden getoond. Iedere rekeninghouder vindt de jaaroverzichten in zijn/haar eigen Mijn Van Lanschot. 

Zakelijke rekeninghouder?

Dan ontvangt u uw jaaroverzicht altijd per post. Deze vindt u dus niet terug in Mijn van Lanschot. Meer weten? Lees Hoe ontvangt u het Financieel Jaaroverzicht.

Welke gegevens zie ik bij 'Hypotheken' in het Financieel Jaaroverzicht 2017?

We hebben de administratie van onze hypotheekproducten in de loop van 2017 ondergebracht bij onze business partner Stater NV. In Financieel Jaaroverzicht over 2017 ziet u bij ‘Hypotheken’ daarom de volgende gegevens:

  • De leningdelen met de oorspronkelijke Van Lanschot-leningnummers
    Bij deze leningen staat het uitstaande bedrag in euro vermeld in de kolom ‘Waarde op 01-01-2017’.  In de kolom ‘Waarde op 31-12-2017’ staat € 0,00 vermeld. In de kolom ‘Betaalde rente’ ziet u hoeveel rente u over deze leningen betaald hebt vanaf 01-01-2017 tot aan de overgang naar Stater.

  • De leningdelen met de actuele leningnummers bij Stater
    Deze nummers zijn 7-cijferig, aangevuld met een 3-cijferig volgnummer. Bij deze leningen staat het uitstaande saldo in euro vermeld in de kolom ‘Waarde op 31-12-2017’. In de kolom ‘Waarde op 01-01-2017’ staat € 0,00 vermeld. In de kolom ‘Betaalde rente’ ziet u hoeveel rente u over deze leningen betaald hebt vanaf de overgang van Stater tot en met 31-12-2017.

  • Vervallen volgnummers van Stater
    Hebt u in het laatste kwartaal van 2017 (dus na de overgang naar Stater) gekozen voor een wijziging op een van de leningdelen zoals rentemiddeling, een andere rentelooptijd of een andere hypotheekvorm? In die situaties krijgt uw lening een ander 3-cijferig volgnummer. Bij de vervallen volgnummers ziet u zowel bij ‘Waarde op 01-01-2107’ als bij ‘Waarde op 31-12-2017’ geen uitstaand saldo staan. Alleen in de kolom ‘Betaalde rente’ ziet u wat u aan rente over deze leningen hebt betaald vanaf de overgang van Stater tot aan het moment van de door u gekozen wijziging. In dat geval staat er bij de leningdelen met de actuele leningnummers bij Stater in de kolom ‘Betaalde rente’ de rente die u betaald hebt vanaf het moment van de gekozen wijziging tot en met 31-12-2017.
Wat is de actuele hypotheekrente?

De actuele hypotheekrentes vindt u op de pagina Tarieven hypotheken.

Hoe pas ik een geagendeerde of periodieke overboeking aan? (met demovideo)

In de video ziet u hoe u een geagendeerde of periodieke overboeking aanpast in Mijn Van Lanschot. U kunt dit ook nalezen in:
Mijn Van Lanschot - Hoe pas ik een geagendeerde of periodieke overboeking aan? (pdf)

Hebt u nog vragen?

Bel ons dan gerust of neem via e-mail contact met ons op.

Contact

Van Lanschot maakt gebruik van cookies voor een goede werking van de site, voor tracking en voor het bijhouden van statistieken. Gaat u verder op de site? Dan stemt u erin toe dat wij cookies plaatsen. Lees meer over cookies bij Van Lanschot