Veelgestelde vragen

Hebt u een vraag over Van Lanschot? Misschien is die al eerder gesteld. Kijk daarvoor in de lijst hieronder. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Kies een onderwerp:
De 10 meest gestelde vragen
  • De 5 meest gestelde vragen (5)
  • Online Bankieren (26)
  • Betalen (20)
  • Belastingaangifte (3)
  • Contactloos betalen (6)
  • Beleggen (7)
  • Feestdagen (2)
  • Financieren (5)
  • Hypotheken (13)
  • Niet tevreden (3)
  • Overlijden (2)
  • Van Lanschot Personal Service (5)
  • Sparen (5)
  • Uw geldzaken op orde houden (1)
  • Vermogensbeheer-app (21)
  • Verzekeren (1)
Kan ik contactloos betalen met mijn Van Lanschot Wereldpas?

Met de nieuwe Van Lanschot Wereldpas kunt u betalen en geld opnemen zoals u gewend bent en contactloos betalen. U herkent de nieuwe Wereldpas aan het logo voor contactloos betalen op de achterkant van de pas:

logo contactloos betalen 

Is uw Van Lanschot Wereldpas nog niet geschikt voor contactloos betalen en wilt u de nieuwe contactloze Wereldpas graag ontvangen? Dan kunt u deze aanvragen via Van Lanschot Client Services.

Hoe activeer ik contactloos betalen?

Contactloos betalen activeert u door eerst een keer een ‘gewone’ transactie met uw pincode te doen in een geld- of betaalautomaat.

Hoe werkt contactloos betalen?

Met uw nieuwe Van Lanschot Wereldpas kunt u kleine bedragen snel en gemakkelijk afrekenen via contactloos betalen.

  • Houd de pas tegen de betaalautomaat aan. Insteken is niet nodig.
  • Voor bedragen tot en met € 25,- hebt u geen pincode nodig.
  • Er geldt een bedrag van maximaal € 50,- dat u achtereenvolgens contactloos kunt betalen. Hebt u dit betaalbedrag bereikt? Dan vraagt de betaalautomaat om uw pincode.
Kan ik contactloos betalen uitzetten?

Contactloos betalen staat standaard aan op elke nieuwe Van Lanschot Wereldpas. Wilt u geen gebruikmaken van contactloos betalen? Dan kunnen wij dit voor u uitzetten. Neemt u hiervoor contact op met Van Lanschot Client Services.

Waar kan ik contactloos betalen?

De betaalautomaten waar u contactloos kunt betalen herkent u aan het logo hieronder. U kunt in steeds meer winkels contactloos betalen, bijvoorbeeld op alle NS-stations en ook in veel winkels in het buitenland. Het aantal winkels waar u contactloos kunt betalen wordt de komende jaren in Nederland steeds uitgebreider.

          logo contactloos betalen

Is contactloos betalen veilig?

Contactloos betalen met de Van Lanschot Wereldpas is veilig. Is uw Wereldpas gestolen of hebt u uw pas verloren? Laat ons dit dan altijd direct weten (bel Van Lanschot Client Services), zodat wij uw pas kunnen blokkeren. Of blokkeer uw pas zelf via de Bankpassen meldcentrale of Van Lanschot Personal Service. Zie ook: Noodnummers

Is uw pas in de tussentijd toch gebruikt voor contactloze betalingen? Dat vergoeden wij het bedrag dat is afgeboekt, zonder eigen risico. Alleen in bijzondere gevallen vergoeden wij niet. Bijvoorbeeld als u wist dat u uw pas kwijt was, maar deze niet direct hebt laten blokkeren.

Hebt u nog vragen?

Bel ons dan gerust of neem via e-mail contact met ons op

Contact

Van Lanschot maakt gebruik van cookies voor een goede werking van de site, voor tracking en voor het bijhouden van statistieken. Gaat u verder op de site? Dan stemt u erin toe dat wij cookies plaatsen. Lees meer over cookies bij Van Lanschot