Veelgestelde vragen

Welkom bij Van Lanschot. Wij kunnen ons voorstellen dat u een aantal vragen hebt, nu u klant bent geworden bij Van Lanschot. Hieronder leest u meer over uw nieuwe rekeningen, producten en diensten en de voorwaarden die hiervoor gelden.

Staat uw vraag er niet bij? Stel hem dan aan uw private banker of neem contact op met Van Lanschot Client Services. Wij helpen u graag.

Algemeen

1Overgang van Staalbankiers naar Van Lanschot

Wat zijn de voordelen voor mij als klant van de overgang naar Van Lanschot?
Naast de dienstverlening die u al van Staalbankiers gewend bent, kunt u gebruikmaken van het uitgebreidere dienstverleningsaanbod van Van Lanschot. Zo bieden we u onder meer brede expertise op het gebied van financiële planning en estate planning. Daarnaast heeft Van Lanschot gespecialiseerde teams voor klanten met specifieke vraagstukken: advocaten, accountants & adviseurs, executives, bestuurders van verenigingen & stichtingen, medici, ondernemers en (zeer) vermogende particulieren.

Moet ik bij de overgang veel documenten ondertekenen?
Het is ons streven om de overgang voor u zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk te maken. Afhankelijk van de dienstverlening die u bij Staalbankiers afneemt, ontvangt u van ons informatie over eventuele veranderingen in voorwaarden. U hoeft daarvoor niet te tekenen.

Voor de volgende zaken vragen wij u wel om een handtekening:

  • Bij ontvangst van uw online bankieren-pakket
  • Na het invullen van uw passendheidstoets als u Zelf Beleggen bij ons afneemt
  • Als u een betaalrekening bij ons wilt openen
  • De verpandingsakte

Wanneer kan ik mijn rekeningen bij Van Lanschot gebruiken?
We hebben rekeningen voor u gereserveerd. Dat betekent dat deze bij Van Lanschot geopend zijn, maar nog niet klaar voor gebruik. De rekeningen zijn klaar voor gebruik op 3 april 2017.

2Uw Van Lanschot-kantoor en contactpersoon

Houd ik mijn eigen contactpersonen?
Ja, in principe blijven uw vaste contactpersonen bij Staalbankiers ook bij Van Lanschot uw contactpersonen. Zowel Staalbankiers als Van Lanschot beseft terdege het belang van deze persoonlijke contacten voor u. Hebt u al een contactpersoon bij Van Lanschot? Dan zullen wij met u bespreken wat uw voorkeur heeft.

Ik bankier al bij Van Lanschot. Wie wordt mijn contactpersoon?
U kunt zelf kiezen, wie van de twee adviseurs uw vaste contactpersoon wordt.

Bij welk Van Lanschot-kantoor ga ik bankieren?
Van Lanschot heeft een uitgebreid kantorennetwerk, met 28 kantoor- en ontvangstlocaties in Nederland. Afspraken met uw private banker of beleggingsspecialist vinden naar keuze plaats op een locatie bij u in de buurt of op uw eigen kantoor- of privéadres.

3Overboeken van uw saldo en beleggingen naar Van Lanschot

Wanneer worden mijn rekeningen omgezet?
Op vrijdag 31 maart vanaf 18.00 uur beginnen we met het omzetten van uw rekeningen. Om die reden zijn uw rekeningen vanaf dat moment niet meer zichtbaar in Webbeleggen en Internetbankieren.

In het weekend van 1 en 2 april boeken we het saldo, inclusief de rente van
1 januari tot 3 april 2017, over naar uw Van Lanschot-rekeningen.  Ook uw beleggingen boeken we in dat weekend over. In de loop van maandag 3 april kunt u uw Van Lanschot-rekeningen in Online Bankieren gebruiken. Uw huidige rekeningen bij Staalbankiers zijn dan vervallen.

Tot wanneer kan ik betalingen insturen en overschrijvingen doen via mijn huidige rekeningen bij Staalbankiers?
Betalingen die u op vrijdag 31 maart vóór 16.00 uur instuurt via Internetbankieren worden zoals gebruikelijk door Staalbankiers verwerkt. Na 16.00 uur kunt u geen geld meer overschrijven van uw rekeningen bij Staalbankiers. Let op! Overschrijvingen die u hebt ingevoerd, maar nog niet vóór 16.00 uur hebt verzonden, komen te vervallen.

Telefonische betalingen kunt u op 31 maart tot 12.00 uur opgeven via uw private banker.

Wilt u geld overschrijven naar uw rekeningen bij Staalbankiers? Dan raden wij u aan om dit uiterlijk 29 maart vóór 16.00 uur te doen. Vanaf 3 april kunt u geld overschrijven naar uw Van Lanschot-rekeningen.

Hebt u een adviesbeleggingsportefeuille? Dan kunt u op vrijdag 31 maart tot 17.00 uur uw aan- en verkooporders doorgeven aan uw private banker.

Hoe lang duurt het voordat ik kan zien of mijn geld en beleggingen zijn overgeboekt?
Op 3 april 2017 kunt u in Van Lanschot online bankieren uw nieuwe rekeningen bekijken en de overboekingen inzien. Hiervoor ontvangt u in maart 2017 een online bankieren-pakket. Onder het kopje ‘Online bankieren bij Van Lanschot’ vindt u meer informatie over online bankieren bij onze bank. De uitgevoerde overboekingen kunt u ook inzien via Internetbankieren bij Staalbankiers. Internetbankieren blijft nog tot twee maanden na de overboeking beschikbaar.

Enkele weken na 3 april 2017 ontvangt u per post een afsluitende rapportage van uw rekeningen bij Staalbankiers. Hebt u een beleggingsportefeuille bij Staalbankiers? Dan ontvangt u ook een laatste Geïntegreerd overzicht met de gegevens van uw depot(s). De rekeningafschriften en nota’s van uw Van Lanschot-rekeningen vindt u in Van Lanschot online bankieren onder ‘Mijn documenten’.

Hoe wordt de beleggingsfee afgerekend van het eerste kwartaal?
De fee wordt over dat kwartaal geïncasseerd op uw Van Lanschot-rekening. U ontvangt de betreffende nota van Staalbankiers.

Ben ik na de overgang naar Van Lanschot de historische gegevens van mijn bankrekeningen en beleggingsportefeuilles kwijt?
Na de overboeking van uw saldi en beleggingen naar Van Lanschot start u opnieuw met het opbouwen van historie. De historie van uw rekeningen bij Staalbankiers kunt u nog tot 31 mei 2017 terugzien via Internetbankeren bij Staalbankiers. Na die periode kunt u de benodigde informatie (vanaf 2004) opvragen bij uw private banker.

Moet ik mijn rekeningafschiften van Staalbankiers zelf bewaren of blijven deze beschikbaar via Internetbankieren van Staalbankiers?
Totdat uw saldi en beleggingen zijn overgeboekt naar uw nieuwe rekeningen bij Van Lanschot, kunt u gewoon gebruikmaken van Internetbankieren bij Staalbankiers. Via Internetbankieren kunt u zelf nog mutatie-overzichten aanmaken. Nadat uw saldi en beleggingen zijn overgeboekt – in het tweede kwartaal van 2017 - kunt u gebruik gaan maken van online bankieren bij Van Lanschot. De historische gegevens van uw rekeningen bij Staalbankiers kunt u dan nog tot 31 mei 2017 inzien via Internetbankieren. Na die periode kunt u deze gegevens opvragen via uw private banker.

Hoe wordt de rente afgerekend op mijn rekening bij Staalbankiers?
De rente op uw rekening bij Staalbankiers berekenen we op de gebruikelijke manier van 1 januari tot 3 april 2017. U ontvangt het rentebedrag op uw rekening bij Staalbankiers. Vervolgens boeken we het saldo op uw rekening inclusief de ontvangen rente over naar uw rekening bij Van Lanschot.

Bij Staalbankiers heb ik een apart depot voor mijn beleggingen en een aparte rekening voor het beschikbare geld. Waarom krijg ik bij Van Lanschot in plaats daarvan maar één rekening?
Wij administreren zowel het geld als uw beleggingen op dezelfde effectenrekening.

4Online Bankieren bij Van Lanschot

Waarvoor kan ik online bankieren bij Van Lanschot gebruiken?
Onze dienstverlening online bankieren bestaat uit een aantal modules. Zo kunt u met de module Betalen uw rekeningen inzien en betalingen doen. Met Beleggingsportefeuille kunt u uw beleggingsportefeuille(s) raadplegen. Met Zelf Beleggen kunt u uw beleggingen raadplegen én effectenorders opgeven.

Hoe werkt online bankieren bij Van Lanschot?
Op de startpagina van onze website klikt u op ‘Inloggen’. Daarna volgt u de aanwijzingen op het scherm. Met behulp van uw digipas logt u in op uw persoonlijke online bankieren-pagina’s. Op elke pagina vindt u een Help-functie voor meer uitleg over de informatie op die pagina.

Hoe vraag ik online bankieren aan?
U hoeft online bankieren niet zelf aan te vragen. In maart 2017 ontvangt u automatisch uw online bankieren-pakket via de koeriersdienst Speedliner. Dit pakket bevat uw Overeenkomst Online Bankieren, een Van Lanschot-digipas, pincode en gebruiksaanwijzing. De koerier vraagt u om persoonlijk te tekenen voor ontvangst van dit pakket. Bent u niet aanwezig? Dan krijgt u het online bankieren-pakket zonder de pincode. Die code vraagt u vervolgens aan via de ontvangstbevestiging bij het pakket. U hebt de code nodig om uw digipas te activeren. Zodra we uw saldi en beleggingen hebben overgeboekt, kunt u online bankieren echt gaan gebruiken.

Ik heb geen online bankieren-pakket met digipas ontvangen, wat nu?
Neemt u dan contact op met Van Lanschot Client Services, telefoon 0800-1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 18 97). Onze medewerkers van Client Services zijn elke werkdag bereikbaar van 08:30 tot 21:00 uur.

Ik wil een wijziging doorgeven. Hoe doe ik dat?
Wilt u een wijziging doorgeven of bijvoorbeeld extra toegang aanvragen voor uw partner of gemachtigde(n)? Neemt u dan contact op met uw private banker of met Van Lanschot Client Services, telefoon 0800-1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 18 97). Onze medewerkers van Client Services zijn elke werkdag bereikbaar van 08:30 tot 21:00 uur.

Ik heb vragen over het gebruik van online bankieren. Waar kan ik met mijn vragen terecht?
Een aantal vragen hebben we opgenomen in de Veelgestelde vragen op onze website. Staat uw vraag daar niet bij? Neemt u dan contact op met Van Lanschot Client Services, telefoon 0800-1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 18 97). Onze medewerkers van Client Services zijn elke werkdag bereikbaar van 08:30 tot 21:00 uur.
> Naar de veelgestelde vragen (kies als onderwerp Online Bankieren)

5Algemene voorwaarden bij Van Lanschot

Welke voorwaarden gelden er bij Van Lanschot?
Van Lanschot hanteert verschillende voorwaarden voor de verschillende diensten. In deze veelgestelde vragen vindt u bij iedere dienst welke voorwaarden daarbij voor u gaan gelden.

Daarnaast gelden voor consumenten de ‘Voorwaarden voor Private Banking bij Van Lanschot Bankiers’ en voor niet-consumenten de ‘Voorwaarden voor Zakelijk bankieren bij Van Lanschot Bankiers’.

De Algemene Bankvoorwaarden (ABV) zijn van toepassing op alle diensten. Alle banken in Nederland hanteren dezelfde ABV. Graag informeren wij u dat de ABV zijn aangepast en herschreven in begrijpelijke taal. De wijzigingen gaan in per 1 maart 2017.

> Naar de algemene voorwaarden

Beleggen

1Vermogensbeheer bij Van Lanschot

Ik heb vermogensbeheer bij Staalbankiers. Wat wijzigt er voor mij bij Van Lanschot?
Uw vermogensbeheerovereenkomst nemen we over van Staalbankiers en blijven we uitvoeren zoals u dat gewend was. Een aantal afspraken die u met Staalbankiers hebt gemaakt wijzigt wel. De belangrijkste wijzigingen hebben we voor u op een rij gezet.
> Download de toelichting op de belangrijkste wijzigingen voor het beheer van uw vermogen (pdf)

Per 1 augustus 2017 actualiseren we de voorwaarden voor onze beleggingsdiensten. We hebben de toelichting daarop aangepast.
> Download de toelichting op de belangrijkste wijzigingen voor het beheer van uw vermogen - augustus 2017 (pdf)

Welke afspraken gelden er voor mij als ik mijn vermogen door Van Lanschot laat beheren?
De meeste afspraken die u met Staalbankiers hebt gemaakt blijven van toepassing. Maar niet alle afspraken kunnen hetzelfde blijven. Daardoor vervalt er een aantal artikelen uit uw huidige vermogensbeheerovereenkomst en voorwaarden. De afspraken die hiervoor in de plaats komen, vindt u in deze Aanvullende Voorwaarden:
> Download de Aanvullende Voorwaarden voor Vermogensbeheer bij Van Lanschot (pdf) 

Per 1 augustus 2017 actualiseren we de Aanvullende Voorwaarden. Zo noemen we onze risicoprofielen voortaan beleggingsprofielen. U kent deze benaming al van Staalbankiers. Ook noemen we sommige profielen anders. U ziet deze benaming terug in de rapportages die u van ons ontvangt. Vanaf 1 augustus gelden ook voor u de volgende Aanvullende Voorwaarden:
> Download de Aanvullende Voorwaarden voor Vermogensbeheer bij Van Lanschot - augustus 2017 (pdf) 

Ik ben het niet eens met mijn nieuwe beleggingsprofiel. Wat moet ik doen?
Voor het aanpassen van uw beleggingsprofiel neemt u contact op met uw private banker. Samen met uw private banker bepaalt u welk beleggingsprofiel het beste past bij uw wensen en doelstellingen.

Ik heb bij Staalbankiers een effectenkrediet op mijn vermogensbeheerrekening. Neemt van Lanschot dat krediet over?
Kredieten, leningen, limieten en bankgaranties maken geen deel uit van de transactie tussen Staalbankiers en Van Lanschot. Uw private banker bespreekt graag met u uw persoonlijke situatie en de eventuele mogelijkheden voor een effectenkrediet.
Voor een effectenkrediet bij Van Lanschot gelden Algemene Voorwaarden:
> Download de Algemene Voorwaarden voor krediet op een rekening (pdf)
De productkenmerken van het effectenkrediet vindt u in dit informatieblad:
> Download Van Lanschot Krediet op Rekening-courant (pdf)

Contact

2Beleggingsadvies bij Van Lanschot

Ik heb beleggingsadvies bij Staalbankiers. Wat wijzigt er voor mij bij Van Lanschot?
Uw huidige overeenkomst en voorwaarden neemt Van Lanschot niet over. U hebt een nieuwe Overeenkomst voor Beleggingsadvies ontvangen. Daarbij horen de Voorwaarden voor Beleggingsadvies. Hierin vindt u meer informatie over onze serviceniveaus, risicoprofielen en kosten. Hebt u hier nog vragen over, neemt u dan contact op met uw private banker.
> Download de Voorwaarden voor Beleggingsadvies (pdf)

Ik ben het niet eens met mijn nieuwe risicoprofiel of serviceniveau. Wat moet ik doen?
Voor het aanpassen van uw risicoprofiel of serviceniveau neemt u contact op met uw private banker. Samen met uw private banker bepaalt u welk risicoprofiel het beste past bij uw wensen en doelstellingen. Ook zorgt uw private banker voor aanpassing van uw serviceniveau. Welke beleggingen wij u adviseren, hoe vaak wij contact met u hebben en welke kosten u ons betaalt is afhankelijk van het serviceniveau dat u kiest.

Ik beleg bij Staalbankiers in het Multi Asset Fonds. Wat wijzigt er voor mij bij Van Lanschot?
Uw huidige overeenkomst en voorwaarden neemt Van Lanschot niet over. Per 20 maart 2017 eindigt uw overeenkomst. U kunt voor die datum opdracht geven om het Fonds te verkopen. Geeft u geen opdracht voor 20 maart? Dan verkopen wij kosteloos uw positie in het Fonds en boeken uw opbrengst naar uw SMAF Effectenrekening. Het saldo op deze rekening boeken we vervolgens over naar uw nieuwe Spaar & DepositoRekening.
Wilt u weten welke alternatieve beleggingsoplossingen het beste bij u passen? Neemt u dan contact op met uw private banker. Misschien biedt Evi van Lanschot voor u een interessante oplossing.
> Verder lezen over Evi van Lanschot

Kan ik vreemde valuta aanhouden op mijn nieuwe effectenrekening?
Ja, u kunt diverse vreemde valuta aanhouden op uw effectenrekening Multicurrency. Op deze rekening zijn de Productkenmerken effectenrekening Multicurrency van toepassing.
U moet dan ook bij ons een rekening-courant in die vreemde valuta hebben als tegenrekening. De afwikkeling van coupons, dividenden, aankopen, verkopen, emissies, lossingen en verwisselingen in de valuta van een fonds vindt plaats op deze rekening-courant.
> Download de Productkenmerken Effectenrekening Multicurrency (pdf)

Ik heb bij Staalbankiers een effectenkrediet op mijn adviesrekening. Neemt van Lanschot dat krediet over?

Kredieten, leningen, limieten en bankgaranties maken geen deel uit van de transactie tussen Staalbankiers en Van Lanschot. Uw private banker bespreekt graag met u uw persoonlijke situatie en de eventuele mogelijkheden voor een effectenkrediet.
Voor een effectenkrediet bij Van Lanschot gelden algemene voorwaarden:
> Download de Algemene Voorwaarden voor krediet op een rekening (pdf)
De productkenmerken van het effectenkrediet vindt u in dit informatieblad:
> Download Van Lanschot Effectenkrediet bij Beleggingsadvies (pdf)

Contact

3Zelf Beleggen bij Van Lanschot

Ik beleg bij Staalbankiers via Execution-Only. Wat wijzigt er voor mij bij Van Lanschot?
Uw huidige overeenkomst en voorwaarden neemt Van Lanschot niet over. U hebt een nieuwe Overeenkomst voor Zelf Beleggen ontvangen. Daarbij horen de Voorwaarden voor Zelf Beleggen. Hierin vindt u meer informatie over onze dienstverlening en kosten. Hebt u hier nog vragen over? Neemt u dan contact op met uw private banker.
 > Download de Voorwaarden voor Zelf Beleggen (pdf) 

Waarom heb ik voor Zelf Beleggen een passendheidstoets ontvangen?
Met de passendheidstoets kunnen wij bepalen of Zelf Beleggen passend is voor u. Zelf Beleggen kan voor u geschikt zijn als u zelfstandig en zonder hulp uw beleggingen wilt samenstellen en beheren en als u daarbij geen behoefte hebt aan advies.

Hoe werkt Zelf Beleggen bij Van Lanschot?
In de handleiding leest u hoe Zelf Beleggen werkt.
> Download de handleiding Zelf Beleggen (pdf)

Kan ik vreemde valuta aanhouden op mijn nieuwe effectenrekening?
Ja, u kunt diverse vreemde valuta aanhouden op uw effectenrekening Multicurrency. Op deze rekening zijn de Productkenmerken effectenrekening Multicurrency van toepassing.
U moet dan ook bij ons een rekening-courant in die vreemde valuta hebben als tegenrekening. De afwikkeling van coupons, dividenden, aankopen, verkopen, emissies, lossingen en verwisselingen in de valuta van een fonds vindt plaats op deze rekening-courant.
> Download de Productkenmerken Effectenrekening Multicurrency (pdf)

Contact

4Kosten voor beleggen bij Van Lanschot

Welke kosten ga ik bij Van Lanschot betalen?
Van Lanschot biedt u bij de overgang van uw vermogensbeheer- of beleggingsadviesportefeuille een zodanige tarifering aan dat de kosten van uw dienstverlening nagenoeg hetzelfde zullen blijven. Voor Execution Only geldt de Van Lanschot-tarifering. Begin maart 2017 ontvangt u een brief waarin u leest wat dit voor u persoonlijk betekent. Hebt u naar aanleiding daarvan nog vragen, neemt u dan contact op met uw private banker.

Hoe berekent Van Lanschot de vaste kosten die ik moet betalen?
Uw vaste kosten zijn afhankelijk van de beleggingsdienst die u afneemt. Voor Vermogensbeheer is dit de beheervergoeding, voor Beleggingsadvies de adviesfee en voor Zelf Beleggen de servicefee. De manier waarop we de vaste kosten berekenen, is voor alle beleggingsdiensten hetzelfde.

Voor de berekening van de vaste kosten gaan we uit van uw gemiddelde vermogen in een kalenderkwartaal. Uw gemiddelde vermogen berekenen wij door de waarde van uw vermogen* (inclusief opgelopen rente) per het einde van vier maanden bij elkaar te tellen en te delen door vier. De slotwaarde van het vorige kwartaal geldt daarbij als beginwaarde voor het lopende kwartaal. Voorbeeld: voor de berekening van de beheervergoeding over het derde kwartaal gaan wij uit van het gemiddelde van de waarden per 30 juni, 31 juli, 31 augustus en 30 september. Wij hanteren voor de vaste kosten een minimumbedrag. Zijn de berekende kosten lager, dan betaalt u het afgesproken minimumbedrag.

De berekening van de vaste kosten over het tweede kwartaal 2017 wijkt iets af, omdat uw geld en beleggingen op 31 maart 2017 nog niet zijn overgeboekt. We tellen dan de waarden per 30 april, 31 mei en 30 juni bij elkaar op en delen het totaal door drie. Vervolgens berekenen we uw vaste kosten over het exacte aantal dagen vanaf de dag dat uw saldo en beleggingen op uw nieuwe effectenrekening zijn overgeboekt. Is dit per 2 april, dan betaalt u vaste kosten over 90 dagen in plaats van over 91 dagen.

* Vermogen bij Vermogensbeheer: geld en beleggingen op uw effectenrekening. Vermogen bij Beleggingsadvies en Zelf Beleggen: alle beleggingen op uw effectenrekening.

Waar vind ik meer informatie over de kosten voor beleggen bij Van Lanschot?
Op de pagina Tarieven Beleggen op onze website leest u wat de gebruikelijke kosten zijn voor de verschillende beleggingsdiensten bij Van Lanschot.
> Naar de tarieven voor beleggen

Contact

5Overboekrekening beleggen

Waarvoor heb ik een Overboekrekening beleggen nodig?
Via de Overboekrekening beleggen kunt u geld overboeken tussen uw effectenrekening en uw betaalrekening bij een andere bank. Ook kunt u deze gebruiken voor overboekingen van en naar uw Spaar & DepositoRekening.

Welke rente krijg ik op de Overboekrekening beleggen?
Over het saldo op de Overboekrekening beleggen ontvangt u geen creditrente. Wij adviseren u dan ook om geen saldo op deze rekening te laten staan.

Waar vind ik de productkenmerken van de Overboekrekening beleggen?
De 'Algemene Bepalingen voor Overboekrekening beleggen' en de bijbehorende productkenmerken vindt u op de pagina Voorwaarden Beleggen. 
> Naar de voorwaarden voor beleggen

Kan ik een andere rekening gebruiken als tegenrekening voor mijn effectenrekening of Spaar & DepositoRekening?
Als u een betaalrekening bij ons aanhoudt, dan kunt u deze ook als tegenrekening gebruiken in plaats van uw Overboekrekening beleggen. Neem hiervoor contact op met Van Lanschot Client Services, telefoon 0800-1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 18 97). Onze medewerkers van Client Services zijn elke werkdag bereikbaar van 08:30 tot 21:00 uur.

Contact

Sparen en betalen

1Sparen bij Van Lanschot

Ik krijg een Spaar & DepositoRekening. Wat is dat precies?
Een Spaar & DepositoRekening is een rekening waarop u op twee manieren kunt sparen. U kunt sparen met een variabele rente waarbij u altijd uw spaargeld kunt opnemen. Ook kunt u sparen met een vaste depositorente voor het spaargeld dat u voorlopig niet nodig hebt.
> Naar de Spaar & DepositoRekening

Hoeveel rente krijg ik op de Spaar & Depositorekening?
De rentepercentages die voor deze rekening gelden vindt u op de pagina Tarieven Sparen.
> Naar de rentetarieven voor sparen

Welke voorwaarden gelden er voor de Spaar & DepositoRekening?
Op deze rekening zijn de 'Productkenmerken en voorwaarden Spaar & DepositoRekening' van toepassing. U vindt deze op de pagina Voorwaarden Sparen.
> Naar de voorwaarden voor sparen

Hoe werkt de Spaar & DepositoRekening in online bankieren?
In korte video-instructies ziet u hoe u in online bankieren eenvoudig geld kunt overboeken van en naar uw Spaar & DepositoRekening. Ook ziet u hoe u uw spaargeld tegen een vaste depositorente voor een bepaalde periode kunt vastzetten.
> Naar de video-instructies

2Betalen bij Van Lanschot

Kan ik bij Van Lanschot ook een betaalrekening openen?
Ja, dat is mogelijk. Neemt u hiervoor contact op met uw private banker. Een overzicht van alle mogelijkheden en kenmerken van de betaalrekeningen bij Van Lanschot vindt u in dit document:
> Download de Productkenmerken van Betalen voor Consumenten (pdf)

Bent u een zakelijke klant, dan vindt u de kenmerken in:
> Download de Productkenmerken van Betalen voor niet-Consumenten (pdf)

Kan ik op mijn vreemde valuta-rekening kiezen of een bedrag in euro’s of de valuta van de rekening afgerekend wordt?
Op de vreemde valuta-rekening kunnen alleen bedragen worden af- en bijgeschreven in dezelfde valuta als van de rekening.

Hebt u nog vragen?

Bel dan gerust of neem via e-mail contact met ons op.

Contact

Van Lanschot maakt gebruik van cookies voor een goede werking van de site, voor tracking en voor het bijhouden van statistieken. Gaat u verder op de site? Dan stemt u erin toe dat wij cookies plaatsen. Lees meer over cookies bij Van Lanschot