Wijziging voorwaarden en productkenmerken

  1. Nieuws
  2. Wijziging voorwaarden en productkenmerken
Nieuws
01 april 2019

Wijziging voorwaarden en productkenmerken

Binnenkort wijzigen onze voorwaarden en productkenmerken voor betalen en de tarieven voor Worldtransfer.

De Van Lanschot Betalen App is binnenkort voor u beschikbaar. In de komende maanden gaan we gefaseerd over naar een nieuw modern betaalsysteem. Hierdoor wijzigen de voorwaarden en productkenmerken voor betalen. U krijgt binnenkort van ons bericht wanneer u gebruik kunt maken van ons nieuwe betaalsysteem, de van Lanschot Betalen App en wanneer de nieuwe voorwaarden en productkenmerken betalen voor u gaan gelden. Tot die tijd kunt u gewoon gebruik maken van ons huidige betaalsysteem.

Per 1 juni 2019 gelden gewijzigde tarieven voor Worldtransfers.


Voor particuliere klanten wijzigen: 
- Voorwaarden voor Private Banking bij Van Lanschot
- Productkenmerken van Betalen voor Consumenten
- Tarieven Worldtransfer

Voor zakelijke klanten wijzigen:
- Voorwaarden voor Zakelijk bankieren bij Van Lanschot
- Productkenmerken van Betalen voor niet-Consumenten
- Tarieven Worldtransfer

  • Voor particuliere klanten

    Voorwaarden voor Private Banking bij Van Lanschot

    Hieronder vindt u de belangrijkste wijzigingen in de Voorwaarden voor Betalen:

     

    • Binnenkort komt de Van Lanschot Betalen App voor u beschikbaar. In verschillende artikelen in de voorwaarden hebben we de Van Lanschot Betalen App toegevoegd. U ontvangt van ons bericht wanneer de Betalen App voor u beschikbaar is.
    • De artikelen die beschrijven wanneer we een betaalopdracht niet uitvoeren hebben we herschreven (artikel 5). Over incasso’s die in verband met onvoldoende saldo niet worden uitgevoerd sturen we u een bericht via de berichtenbox in Online Bankieren. Geagendeerde SEPA-opdrachten die we niet kunnen uitvoeren, plaatsen we in Online Bankieren in de Actielijst onder Afgekeurd.
    • De wijze waarop we een muntsoort wisselen is aangepast. De referentiewisselkoersen plaatsen we vanaf 1 juni 2019 op onze website (artikel 6.4).

    • Bij overboekingen: als de tegenrekening een VanLanschotrekening is, voeren we betaalopdrachten ook uit op een niet-werkdag (artikel 7.1). Dit geldt niet voor Worldtransfers.

    • Het gebruik van de diensten van derde partijen (artikel 25).


    Productkenmerken van Betalen voor Consumenten

    Hieronder vindt u de belangrijkste aanpassingen in de productkenmerken:

     

    • Binnenkort komt de Van Lanschot Betalen App voor u beschikbaar. In verschillende artikelen hebben we de Van Lanschot Betalen App toegevoegd (bijvoorbeeld artikel 7, 9, 10, Bijlage 3). U ontvangt van ons bericht wanneer de Betalen App voor u beschikbaar is.
    • In het nieuwe systeem hebben we één type betaalrekening. De naam van uw huidige betaalrekening wordt gewijzigd in Betaalrekening Particulier (artikel 2). Het rekeningnummer blijft hetzelfde en u blijft hetzelfde tarief betalen.
    • Betaalopdrachten die we ontvangen worden bijgeschreven op de betaalrekening die in de opdracht staat. In voorkomende situaties rekenen we de valuta van de betaalopdracht daarom om naar de valuta van de ontvangende rekening. Dit doen we ook wanneer u een betaalrekening hebt in dezelfde valutasoort als de valuta van de betaalopdracht (artikel 4).

    • Het overzicht Soorten betaalopdrachten is aangepast. Zo zijn de betaalopdrachten met de Van Lanschot Betalen App toegevoegd, de tijdslijnen aangepast en de binnenlandse spoedbetaalopdracht  verwijderd (artikel 9).

    • Het verlagen van een transactielimiet in Online Bankieren blijft maximaal één jaar behouden (artikel 10). Hierna kan opnieuw een verlaging van de transactielimiet worden ingesteld.

    • Alle incasso’s vindt u minimaal één dag vóór de incassodatum in Online Bankieren onder het hoofdstuk Incasso’s (artikel 13).

    • Het proces van inperken, blokkeren, weigeren en terugboeken van SEPA-incasso’s hebben we gewijzigd. Zo kunt u een aantal zaken zelf eenvoudig regelen in Online Bankieren (artikel 14)

    Bent u akkoord?
    Als u akkoord bent met de aangepaste voorwaarden, productkenmerken en tarieven dan hoeft u niets te doen. Bent u niet akkoord? Dat kunt u tot 1 juni 2019 doorgeven aan uw private banker, business advisor of aan onze collega’s van Client Services via 0800 1737.

     

  • Voor zakelijke klanten

    Voorwaarden voor Zakelijk bankieren bij Van Lanschot

    Hieronder vindt u de belangrijkste aanpassingen in de Voorwaarden voor Betalen:

    • Binnenkort komt de Van Lanschot Betalen App voor u beschikbaar. In verschillende artikelen in de voorwaarden hebben we de Van Lanschot Betalen App toegevoegd. U ontvangt van ons bericht wanneer de Betalen App voor u beschikbaar is.
    • De artikelen die beschrijven wanneer we een betaalopdracht niet uitvoeren hebben we herschreven (artikel 5). Over incasso’s die in verband met onvoldoende saldo niet worden uitgevoerd sturen we u een bericht via de berichtenbox in Online Bankieren. Geagendeerde SEPA-opdrachten die we niet kunnen uitvoeren, plaatsen we in Online Bankieren in de Actielijst onder Afgekeurd.
    • De wijze waarop we een muntsoort wisselen is aangepast. De referentiewisselkoersen plaatsen we vanaf 1 juni 2019 op onze website (artikel 6.4).
    • Bij overboekingen: als de tegenrekening een VanLanschotrekening is, voeren we betaalopdrachten ook uit op een niet-werkdag (artikel 7.1). Dit geldt niet voor Worldtransfers.
    • Het gebruik van de diensten van derde partijen is uitgebreider beschreven (artikel 24).

    Productkenmerken Betalen voor niet-Consumenten

    Hieronder vindt u de belangrijkste aanpassingen in de productkenmerken:

     

    • Binnenkort komt de Van Lanschot Betalen App voor u beschikbaar. In verschillende artikelen hebben we de Van Lanschot Betalen App toegevoegd (bijvoorbeeld artikel 7, 9, 10, Bijlage 2). U ontvangt van ons bericht wanneer de Betalen App voor u beschikbaar is. In het nieuwe systeem hebben we één type betaalrekening. De naam van uw huidige betaalrekening wordt gewijzigd in Betaalrekening Zakelijk (artikel 2). Het rekeningnummer blijft hetzelfde en u blijft hetzelfde tarief betalen.
    • Betaalopdrachten die we ontvangen worden bijgeschreven op de betaalrekening die in de opdracht staat. In voorkomende situaties rekenen we de valuta van de betaalopdracht daarom om naar de valuta van de ontvangende rekening. Dit doen wij ook wanneer u een betaalrekening hebt in dezelfde valutasoort als de valuta van de betaalopdracht (artikel 4).

    • Het overzicht Soorten betaalopdrachten is aangepast aan de nieuwe situatie. Zo zijn de betaalopdrachten met de Van Lanschot Betalen app toegevoegd, de tijdslijnen aangepast en de binnenlandse spoedbetaalopdracht verwijderd (artikel 9).

    • Het verlagen van een transactielimiet in Online Bankieren blijft maximaal één jaar behouden (artikel 10). Hierna kan opnieuw een verlaging van de transactielimiet worden ingesteld.

    • Alle incasso’s vindt u minimaal één dag vóór de incassodatum in Online Bankieren onder het hoofdstuk Incasso’s. (artikel 13)

    • Het proces van blokkeren, weigeren en terugboeken van SEPA-incasso’s hebben we gewijzigd. Zo kunt u een aantal zaken zelf regelen in Online Bankieren (artikel 14).    

    Bent u akkoord?

    Als u akkoord bent met de aangepaste voorwaarden, productkenmerken en tarieven dan hoeft u niets te doen. Bent u niet akkoord? Dat kunt u tot 1 juni 2019 doorgeven aan uw private banker, business advisor of aan onze collega’s van Client Services via 0800 1737.

     

     

     

  • Gewijzigde tarieven Worldtransfer per 1 juni 2019
    Per 1 juni 2019 wijzigen de tarieven voor Worldtransfer. Alle overige tarieven blijven ongewijzigd en veranderen niet. In de bijlage vindt u een overzicht van alle tarieven en de nieuwe tarieven voor Worldtransfer.

Wilt u meer informatie?

meer weten
Hebt u een vraag? Of wilt u een papieren versie van de voorwaarden of de productkenmerken opvragen? Neemt u dan contact op met onze collega’s van Client Services. Zij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 8.30 uur tot 21.00 uur via 0800 1737.