Van Lanschot introduceert biometrische stemverificatie

  1. Nieuws
  2. 2021
  3. Van Lanschot introduceert biometrische stemverificatie
man smartphone appartement beleggen

Van Lanschot introduceert biometrische stemverificatie

Nieuws
20 april 2021
Met dit 'stempaspoort' zetten we een grote stap vooruit in veilig en persoonlijk klantcontact. 

Van Lanschot introduceert als eerste financiële instelling in de Europese Unie een nieuwe en nog veiligere manier van klantverificatie door middel van een biometrisch stempaspoort. De stem van de klant, die uniek wordt geïdentificeerd, wordt na diens instemming onderdeel van de toegangssleutel tot de bankgegevens op het moment dat de klant telefonisch contact opneemt met Van Lanschot Client Services.

Richard Bruens (Executive Board - Client Management & Origination) licht toe: ‘Voor Van Lanschot zijn de begrippen veilig en betrouwbaar zeer belangrijk. Biometrische stemverificatie is een technologische ontwikkeling waarbij deze begrippen hand in hand gaan en waarbij tevens echt persoonlijk bankieren centraal staat.’

Nog beter beschermd

Het aanbieden van stemverificatie is de volgende stap in veilig en persoonlijk klantcontact. De bekende verificatievragen, die vooral bestaan uit persoonlijke gegevens van klanten, zijn steeds eenvoudiger te achterhalen. Het internet zorgt er namelijk voor dat deze persoonsgegevens makkelijker worden prijsgegeven. Wij onderzoeken daarom constant hoe klantgegevens en klantcontact nog beter kunnen worden beschermd. Om deze reden hebben wij ervoor gekozen stemverificatie toe te voegen aan de bestaande veiligheidsmaatregelen.

Hebt u vragen?

Client Services helpt u graag. Wij zijn bereikbaar via 0800 1737, op werkdagen van 8.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdagen van 9.00 tot 17.00 uur (vanuit het buitenland via +31 73 687 18 97). Voor contact via WhatsApp gebruikt u 073 687 18 97.