Update Kifid: compensatiebedrag aan 85% van de klanten uitbetaald en het streven is 100% binnen 3 weken

  1. Nieuws
  2. 2021
  3. Update Kifid compensatiebedrag 85 procent van de klanten uitbetaald
Nieuws
22 maart 2021

Update Kifid: compensatiebedrag aan 85% van de klanten uitbetaald en het streven is 100% binnen 3 weken

Van Lanschot Kempen heeft eerder bekendgemaakt klanten te compenseren die na 4 juli 2016 een vergoeding voor het tussentijds wijzigen van de rente hebben betaald. Aanleiding hiervoor was de uitspraak van de Commissie van Beroep van het Kifid waaruit volgt dat in een situatie waarin een productopslag van kracht was, de vergoeding anders berekend had moeten worden.

Van Lanschot Kempen gaat daarbij verder dan deze uitspraak, omdat zij ook klanten compenseert die na 14 juli 2016 een vergoeding hebben betaald voor vervroegd aflossen, waarbij ook risico-opslagen en kortingen worden betrokken. 

Van Lanschot Kempen is op 8 februari 2021 begonnen met de uitbetaling en inmiddels is aan ruim 85% van de betrokken klanten en voormalige klanten het compensatiebedrag uitgekeerd. Binnen 3 weken willen we alle betrokkenen gecompenseerd hebben.

Hebt u vragen over dit bericht?

Stuurt u dan een e-mail naar vergoedingsrente@vanlanschot.com.

Eerdere berichten

Meer informatie

Wij begrijpen dat u mogelijk vragen over dit onderwerp heeft. Stuur dan een e-mail naar vergoedingsrente@vanlanschot.com of neem contact op met Van Lanschot Client Services. U bereikt deze afdeling op telefoonnummer 0800 1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 18 97) op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdagen van 9.00 tot 17.00 uur.