Mijn Van Lanschot

Mijn Van Lanschot is de online omgeving waarin u toegang krijgt tot uw persoonlijke financiële gegevens. Als u inlogt in Mijn Van Lanschot ziet u een overzicht van uw rekeningen. Daarnaast ziet u de gegevens van uw banker, vermogensbeheerder of beleggingsadviseur. Verder kunt u zelf uw persoonlijke gegevens aanpassen of hebt u de mogelijkheid om een bericht te sturen naar uw banker.

Met Mijn Van Lanschot wordt bankieren makkelijker en persoonlijker. U hebt voortaan één online omgeving voor al uw bankzaken.

De voordelen van Mijn Van Lanschot

Uw persoonlijke online bankieren omgeving

Mijn Van Lanschot geeft u een duidelijk overzicht van de verschillende rekeningen die u bij Van Lanschot aanhoudt. U kunt de informatie die u ziet op de homepage bovendien zelf bepalen.

Zelf uw gegevens of voorkeuren wijzigen

In Mijn Van Lanschot kunt u zelf uw gegevens wijzigen. Zo kunt u bijvoorbeeld uw telefoonnummer of (e-mail)adres aanpassen.  Ook kunt u aangeven in welke evenementen u geïnteresseerd bent.

Direct contact met uw banker of specialist

Mijn Van Lanschot geeft u direct toegang tot de gegevens van uw eigen private banker, vermogensbeheerder, beleggingsspecialist en Client Services.

Veelgestelde vragen

1Hoe log ik in op Mijn Van Lanschot?

Op vanlanschot.nl vindt u in de rechter bovenhoek de button Inloggen. Als u hier op klikt, dan ziet u een inlogscherm. Om in te loggen maakt u gebruik van de digipas of Van Lanschot Webber en volgt u de instructies op het inlogscherm.

Contact

2Kan ik op dezelfde manier mijn overboekingen blijven doen?

Ja, in Mijn Van Lanschot is het online bankieren hetzelfde gebleven. U logt eerst in in Mijn Van Lanschot. Daarna klikt u op Betalen en komt u in de bekende omgeving van Online Betalen.

Contact

3Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Onder Mijn gegevens hebben wij gegevens van u opgenomen die bij ons bekend zijn. Wilt u deze aanvullen of aanpassen? Klik dan op de button Wijzigen. Deze vindt u rechts naast Persoonlijke gegevens.

Contact

4Gaan mijn opgeslagen contacten mee naar Mijn Van Lanschot?

Ja, uw omgeving voor Online Betalen is hetzelfde gebleven. Ook uw adresboek inclusief contacten blijft bestaan.

Contact

5Waar vind ik mijn financieel jaaroverzicht?

Onder Mijn documenten vindt u het jaaroverzicht dat u nodig hebt voor uw belastingaangifte. Hier vindt u ook andere documenten zoals de transactieoverzichten of kwartaaloverzichten van uw beleggingsportefeuille.

NB Wilt u het financieel jaaroverzicht op een tablet bekijken? Kijk dan hier voor uitleg over de vindbaarheid.

Contact

Is Mijn Van Lanschot veilig?

Ja, Mijn Van Lanschot is veilig en alleen bereikbaar als iemand beschikt over de digipas of Van Lanschot Webber met bijbehorende codes. Wij doen er alles aan om uw bankzaken zo goed mogelijk te beveiligen. U kunt zelf ook maatregelen nemen om veilig te kunnen bankieren

Vijf adviezen om veilig online te bankieren:

  1. Houd uw beveiligingscodes geheim.
  2. Zorg ervoor dat uw bankpas nooit door een ander gebruikt wordt.
  3. Zorg voor een goede beveiliging van de apparatuur (digipas of Webber) die u gebruikt voor uw bankzaken.
  4. Controleer uw bankrekening regelmatig.
  5. Meld incidenten direct aan Van Lanschot en volg de aanwijzingen op.


Voor meer informatie kijkt u op de pagina Veilig bankieren.

Van Lanschot maakt gebruik van cookies voor een goede werking van de site, voor tracking en voor het bijhouden van statistieken. Gaat u verder op de site? Dan stemt u erin toe dat wij cookies plaatsen. Lees meer over cookies bij Van Lanschot