Goed doen: vermogen in dienst van de maatschappij

  1. Inspiratie
  2. Ons cultureel en maatschappelijk vermogen
  3. Goed doen: vermogen in dienst van de maatschappij
colosseum kunst

Goed doen: vermogen in dienst van de maatschappij

verhalen
02 juni 2021
Sommige van onze klanten,  bijvoorbeeld goede doelen, gebruiken hun vermogen om te werken aan maatschappelijke problemen. Hun bijzondere verhalen leest en hoort u in de nieuwe (podcast-)serie 'Goed doen'.

Iedere klant is uniek en de doelen die zij nastreven zijn dat dus ook. Voor een deel van onze klanten, zoals goede doelen- en andere maatschappelijke organisaties, geldt dat hun vermogen in dienst staat van een maatschappelijke doelstelling. Deze vermogens worden gebruikt om bij te dragen aan het oplossen of verzachten van diverse maatschappelijke problemen. Maar waar hebben we het dan over? Wat zijn die uitdagingen? Wat wordt er bereikt en hoe helpt het beleggingsbeleid van Van Lanschot daarbij? 

Klanten vertellen

Verantwoordelijk zijn voor een vermogen met een maatschappelijke doelstelling kent veel aandachtspunten en uitdagingen. Om u te informeren en te inspireren, gaat Marnix Kluiters van Van Lanschot Kempen in een podcast-serie in gesprek met onze klanten. Zij hebben allemaal een bijzonder verhaal. In deze gesprekken vertellen ze wat ze willen bereiken, hoe ze dat doen, wat op dit moment de grootste uitdaging is, maar ook waar ze het meest trots op zijn. Van alle gesprekken maken wij ook een samenvatting, zodat u deze nog eens op uw gemak kunt nalezen.  

Duurzaam

Van Lanschot staat voor het behoud en de opbouw van vermogen. Dat doen we op een duurzame manier: zowel voor onze klanten als voor de samenleving waar we deel van uitmaken. Wij zorgen ervoor dat het vermogen van onze klanten zo goed mogelijk bijdraagt aan de doelen die zij nastreven. Dit doen wij enerzijds door wensen en mogelijkheden te vertalen naar op maat gemaakte oplossingen en anderzijds door het uitvoeren van een verantwoord en duurzaam beleggingsbeleid.