Hulp met Webber

Hebt u een vraag over uw Webber? Misschien is die al eerder gesteld. Kijk daarvoor in de lijst hieronder. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.

Antwoorden op vragen over andere zaken rond online bankieren vindt u in de veelgestelde vragen over online bankieren.

Terug naar de inlogpagina

Veelgestelde vragen

1Hoe log ik in met mijn Webber? (met demovideo)

In de video ziet u stap voor stap hoe u inlogt in Mijn Van Lanschot. U kunt dit ook nalezen in:
Mijn Van Lanschot - Hoe log ik in met mijn Webber (pdf)

Hebt u hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

Contact

2Mijn Webber toont ‘pin error’ / ‘warning last pin’ / ‘card blocked contact bank’ / ‘battery warning’ / ‘card error’

PIN ERROR

U hebt een pincode ingetoetst die niet bij de Wereldpas hoort. Druk op OK en toets de juiste pincode in.

WARNING LAST PIN

U hebt tweemaal achter elkaar een verkeerde pincode ingetoetst. Toetst u wederom een verkeerde pincode in? Dan wordt de Wereldpas geblokkeerd voor Online Bankieren.

CARD BLOCKED CONTACT BANK

De Webber wordt geactiveerd met de pincode van uw Wereldpas. Als u hierbij driemaal achter elkaar een verkeerde pincode intoetst, wordt uw Wereldpas direct geblokkeerd. U kunt dan niet meer inloggen in Online Bankieren. Wel kunt u met uw Wereldpas nog geld opnemen bij de geldautomaat. Om weer gebruik te kunnen maken van Online Bankieren moet u de Wereldpas deblokkeren. Dit doet u door bij een geldautomaat een transactie te doen met de juiste pincode.

BATTERY WARNING

Wanneer de Webber deze melding geeft, is de batterij op. U kunt contact opnemen met Van Lanschot Client Services, telefoon 0800-1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 18 97). NB Per 4 april 2016 geven wij geen Webbers meer uit. In plaats van een nieuwe Webber ontvangt u een nieuwe digipas.

CARD ERROR

De Webber toont "CARD ERROR" in de volgende gevallen:

  • De Wereldpas is niet correct in de Webber geplaatst. Plaats de Wereldpas met de chip naar u toe in de Webber.
  • De chip van de Wereldpas is beschadigd. Neem contact op met Van Lanschot Client Services, telefoon 0800-1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 18 97).

Contact

3Na het invoeren van mijn rekening- en pasnummer in Online Bankieren krijg ik de melding “De inloggegevens zijn niet correct”. Wat moet ik doen?

Controleer de combinatie rekeningnummer/pasnummer op uw scherm. Voer de stappen nogmaals uit door de instructies op het scherm te volgen en controleer goed uw responsecode.

Contact

4Mijn Webber is gestolen of vermist. Wat moet ik doen?

Neem contact op met Van Lanschot Cliënt Services: 0800-1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 18 97), bereikbaar op werkdagen van 08.30 tot 21.00 uur. Belt u na 21.00 uur, dan wordt u automatisch doorverbonden, zodat u kunt melden dat uw Webber is gestolen of vermist geraakt.

Contact

5Hoe kan ik mijn Webber vervangen?

Werkt uw Webber niet goed? Neem dan contact op met Van Lanschot Client Services, telefoon 0800-1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 18 97), elke werkdag bereikbaar van 08:30 tot 21:00 uur. 

Sinds april 2016 geven wij geen Webbers meer uit. In plaats van een nieuwe Webber ontvangt u een nieuwe digipas.

Contact

6Mijn Wereldpas is geblokkeerd (n.a.v. foutieve pincode in Webber). Hoe kan ik de pas deblokkeren?

Deblokkeren bankpas

Wanneer u uw Wereldpas hebt geblokkeerd via de Webber, kunt u uw pas zelf deblokkeren. Dit doet u door bij een willekeurige geldautomaat een transactie te doen met de juiste pincode.

Pincode vergeten?

Neem dan contact op met onze afdeling Client Services op 0800-1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 1897). U kunt dan een herinnering van uw pincode aanvragen.

Contact

Van Lanschot maakt gebruik van cookies voor een goede werking van de site, voor tracking en voor het bijhouden van statistieken. Gaat u verder op de site? Dan stemt u erin toe dat wij cookies plaatsen. Lees meer over cookies bij Van Lanschot