1. Help
    2. Mijn Van Lanschot
    3. Hulp met Login App

    Hulp met Login App

    Categorie

    Login App
    Categorie
    • Registratie
      • Ik heb een digipas. Hoe kan ik de Login App registreren?

        Met uw Digipas registreert u de Login App op uw smartphone of tablet als volgt:

        1. Download de Login App in de App Store of Google Play.
        2. Open de Login App en ga naar Instellingen.
        3. Tik op ‘Digipas’. 
        4. Vul uw gebruikersnaam in. Deze hebt u per e-mail van ons gekregen.
        5. Vul uw digipasnummer in. Dit staat achterop uw digipas.
        6. Volg de stappen met uw digipas en vul de responsecode in op de app.
        7. Volg nogmaals de stappen en vul de responsecode in op de app.
        8. Op uw smartphone of tablet krijgt u nu de mogelijkheid om een 5-cijferige pincode in te voeren. Klik hierna op ‘OK’. 
        9. De registratie is klaar. U kunt nu inloggen bij Mijn Van Lanschot met de Login App.

        Meer informatie 

        Hebt u hulp nodig? Neem dan contact op met Client Services. U bereikt Client Services op werkdagen van 8.30 uur tot 21.00 uur via telefoonnummer 0800 1737 (+31 73 687 18 97 vanuit het buitenland).

        Contact
    • Gebruik
      • Ik weet mijn gebruikersnaam van de Login App niet meer. Wat moet ik doen?

        Uw gebruikersnaam kunt u opvragen bij Client Services via telefoonnummer 0800 1737 (vanuit het buitenland +3173 687 18 97) op werkdagen van 08.30 tot 21.00 uur. 

        Wij sturen uw gebruikersnaam - die bestaat uit een letter en zeven cijfers - per e-mail naar u toe.

        Contact

      • Hoe wijzig ik mijn pincode van de Login App?

        U kunt uw pincode van de Login App als volgt wijzigen:

        1. Open de Login App
        2. Klik op Instellingen
        3. Klik op ‘Wijzigen pincode’
        4. Vul uw huidige pincode in
        5. Vul uw nieuwe pincode in en bevestig deze
        6. Klik op ‘Ok’

        Meer informatie 

        Hebt u hulp nodig? Neem dan contact op met Client Services. U bereikt Client Services op werkdagen van 8.30 uur tot 21.00 uur via telefoonnummer 0800 1737 (+31 73 687 18 97 vanuit het buitenland).

        Contact
      • Ik ben mijn pincode van de Login App vergeten. Wat moet ik doen?

        Als u uw pincode bent vergeten, kunt u de Login App niet meer gebruiken. U moet de app dan opnieuw registreren op hetzelfde toestel. Dit doet u als volgt:

        1. Open de Login App
        2. Klik op Instellingen 
        3. Klik op 'Account verwijderen'
        4. Hebt u nog een actieve Login App op een ander toestel of hebt u nog een Digipas? Dan dient u de app opnieuw te registreren.
        5. Hebt u geen actieve Login App op een ander toestel en hebt u geen Digipas? Dan sturen wij u een nieuwe kleurcode om de Login App te registreren. Neem hiervoor contact op met Client Services op nummer 0800-1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 1897).

        Als u een verkeerde pincode hebt gebruikt, geeft de app dat aan met het aantal pogingen dat nog resteert. Als u het maximale aantal pogingen hebt gebruikt, wordt de registratie automatisch opgeheven. U moet de Login App dan opnieuw registeren. Zie hiervoor punt 4 en 5.

        Meer informatie 

        Hebt u hulp nodig? Neem dan contact op met Client Services. U bereikt Client Services op werkdagen van 8.30 uur tot 21.00 uur via telefoonnummer 0800 1737 (+31 73 687 18 97 vanuit het buitenland).

        Contact
      • Hoe stel ik vingerafdrukherkenning of Face ID in voor de Login App?

        Hebt u 'vingerafdruk' of Face ID ingesteld op uw smartphone of tablet? Dan kunt u dit ook voor de Login App instellen. Dit doet u als volgt:

        1. Open de Login App
        2. Klik op Instellingen
        3. Klik op ‘Gebruik Vingerafdruk’ of 'Gebruik Face ID'
        4. Volg de stappen in de app

        Meer informatie 

        Hebt u hulp nodig? Neem dan contact op met Client Services. U bereikt Client Services op werkdagen van 8.30 uur tot 21.00 uur via telefoonnummer 0800 1737 (+31 73 687 18 97 vanuit het buitenland).

        Contact
      • Wat moet ik doen met de Login App als ik een ander toestel ga gebruiken?

        Afhankelijk van uw situatie, zijn er drie manieren waarop u de Login App kunt installeren op uw nieuwe smartphone of tablet.  

        U hebt uw oude toestel niet meer, maar kunt wel inloggen met uw Digipas

        1. Download de Login App in de App Store of Google Play op uw nieuwe toestel.
        2. Open de Login App.
        3. Tik bij Instellingen op ‘Digipas’. 
        4. Vul uw gebruikersnaam in. Deze hebt u per e-mail van ons gekregen.
        5. Vul uw digipasnummer in. Dit staat achter op uw digipas.
        6. Volg de stappen met uw digipas en vul de responsecode in op de app.
        7. Volg nogmaals de stappen en vul de responsecode in op de app.
        8. Op uw smartphone of tablet krijgt u nu de mogelijkheid om een 5-cijferige pincode in te voeren.
        9. Klik hierna op ‘OK’. 
        U hebt uw oude toestel niet meer, en u hebt geen Digipas

        Neem contact op met Client Services. Wij sturen u dan binnen drie werkdagen per post een nieuwe kleurcode waarmee u de Login App kunt installeren. 

        Zodra u de kleurcode hebt ontvangen, volgt u deze stappen:

        1. Download de Login App in de App Store of Google Play op uw nieuwe toestel. 
        2. Open de Login App en tik op “Brief met kleurcode”.
        3. Vul uw gebruikersnaam in. Deze hebt u per e-mail van ons gekregen.
        4. Scan de kleurcode uit de brief.
        5. Kies een 5-cijferige pincode.
        6. Bevestig de 5-cijferige pincode.
        U hebt uw oude toestel nog
        1. Download de Login App in de App Store of Google Play op uw nieuwe toestel. 
        2. Open de Login App op uw nieuwe toestel.
        3. Tik bij Instellingen op ‘Actieve Login app’.
        4. Vul uw gebruiksnaam in.
        5. U krijgt een kleurcode te zien. Scan deze code met de Login App op uw oude toestel.
        6. U krijgt een 8-cijferige signeercode te zien op uw oude toestel. 
        7. Vul deze 8-cijferige code in op uw nieuwe toestel.
        8. Scan nogmaals de kleurcode met uw oude toestel. Er verschijnt nu de opmerking ‘controleer samenvatting’. Tik op ‘ondertekenen’.
        9. Vul de nieuwe signeercode in op uw nieuwe toestel.
        10. Op uw nieuwe toestel krijgt u nu de mogelijkheid om een 5-cijferige pincode in te voeren. Klik hierna op ‘OK’. 

        Meer informatie 

        Hebt u hulp nodig? Neem dan contact op met Client Services. U bereikt Client Services op werkdagen van 8.30 uur tot 21.00 uur via telefoonnummer 0800 1737 (+31 73 687 18 97 vanuit het buitenland).

        Contact
      • Waar kan ik zien welke Van Lanschot apps ik geregistreerd heb?

        In Mijn Van Lanschot kunt u een overzicht opvragen van alle geregistreerde apps onder uw gebruikersnaam.

        Hiervoor gaat u, nadat u bent ingelogd in Mijn Van Lanschot, in het menu naar 'Zelf Regelen'. Daarna klikt u rechtsboven op 'Registraties beheren'. Op deze pagina ziet u een overzicht van alle geregistreerde apps.

        Meer informatie 

        Hebt u hulp nodig? Neem dan contact op met Client Services. U bereikt Client Services op werkdagen van 8.30 uur tot 21.00 uur via telefoonnummer 0800 1737 (+31 73 687 18 97 vanuit het buitenland).

        Contact
      • Hoe kan ik een registratie van de Login App opheffen?

        U kunt de registratie van de Login App opheffen in Mijn Van Lanschot. 

        1. Log in bij Mijn Van Lanschot.
        2. Klik helemaal onder aan de pagina op ‘Appregistratie.  
        3. In het overzicht ‘Geregistreerde apps’ -> ‘Registraties beheren’ kunt u de registratie opheffen. 
        Hebt u geen toegang tot Mijn Van Lanschot? Wij helpen u graag verder. Neem op werkdagen van 08.30 tot 21.00 uur contact met ons op via 0800-1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 18 97).

        Contact

    • Veiligheid
      • Mijn smartphone/tablet met Login App is gestolen of verloren. Wat moet ik doen?

        U kunt de registratie van de Login App opheffen in Mijn Van Lanschot. Dit gaat als volgt:

        1. Log in bij Mijn Van Lanschot 
        2. Kies helemaal onderaan het onderdeel ‘App registratie’. 
        3. Klik op ‘Registraties Beheren’ 
        4. Hier kunt u de geregistreerde Login App verwijderen. De werking van de Login App wordt nu geblokkeerd op het gekozen toestel.

        Hebt u geen toegang tot Mijn Van Lanschot? Dan kunt u op werkdagen van 08.30 tot 21.00 uur contact met ons opnemen via 0800-1737 (vanuit het buitenland +3173 687 18 97).

        Contact

    Help

    Hulp met Login App

    Met de Login App kunt u inloggen bij Mijn Van Lanschot en betalingsopdrachten tekenen. Hebt u een vraag over de app? Misschien is die al eerder gesteld. Kijk daarvoor in de lijst hieronder.
    Registratie
    • Ik heb een digipas. Hoe kan ik de Login App registreren?

      Met uw Digipas registreert u de Login App op uw smartphone of tablet als volgt:

      1. Download de Login App in de App Store of Google Play.
      2. Open de Login App en ga naar Instellingen.
      3. Tik op ‘Digipas’. 
      4. Vul uw gebruikersnaam in. Deze hebt u per e-mail van ons gekregen.
      5. Vul uw digipasnummer in. Dit staat achterop uw digipas.
      6. Volg de stappen met uw digipas en vul de responsecode in op de app.
      7. Volg nogmaals de stappen en vul de responsecode in op de app.
      8. Op uw smartphone of tablet krijgt u nu de mogelijkheid om een 5-cijferige pincode in te voeren. Klik hierna op ‘OK’. 
      9. De registratie is klaar. U kunt nu inloggen bij Mijn Van Lanschot met de Login App.

      Meer informatie 

      Hebt u hulp nodig? Neem dan contact op met Client Services. U bereikt Client Services op werkdagen van 8.30 uur tot 21.00 uur via telefoonnummer 0800 1737 (+31 73 687 18 97 vanuit het buitenland).

      Contact
    Gebruik
    • Ik weet mijn gebruikersnaam van de Login App niet meer. Wat moet ik doen?

      Uw gebruikersnaam kunt u opvragen bij Client Services via telefoonnummer 0800 1737 (vanuit het buitenland +3173 687 18 97) op werkdagen van 08.30 tot 21.00 uur. 

      Wij sturen uw gebruikersnaam - die bestaat uit een letter en zeven cijfers - per e-mail naar u toe.

      Contact

    • Hoe wijzig ik mijn pincode van de Login App?

      U kunt uw pincode van de Login App als volgt wijzigen:

      1. Open de Login App
      2. Klik op Instellingen
      3. Klik op ‘Wijzigen pincode’
      4. Vul uw huidige pincode in
      5. Vul uw nieuwe pincode in en bevestig deze
      6. Klik op ‘Ok’

      Meer informatie 

      Hebt u hulp nodig? Neem dan contact op met Client Services. U bereikt Client Services op werkdagen van 8.30 uur tot 21.00 uur via telefoonnummer 0800 1737 (+31 73 687 18 97 vanuit het buitenland).

      Contact
    • Ik ben mijn pincode van de Login App vergeten. Wat moet ik doen?

      Als u uw pincode bent vergeten, kunt u de Login App niet meer gebruiken. U moet de app dan opnieuw registreren op hetzelfde toestel. Dit doet u als volgt:

      1. Open de Login App
      2. Klik op Instellingen 
      3. Klik op 'Account verwijderen'
      4. Hebt u nog een actieve Login App op een ander toestel of hebt u nog een Digipas? Dan dient u de app opnieuw te registreren.
      5. Hebt u geen actieve Login App op een ander toestel en hebt u geen Digipas? Dan sturen wij u een nieuwe kleurcode om de Login App te registreren. Neem hiervoor contact op met Client Services op nummer 0800-1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 1897).

      Als u een verkeerde pincode hebt gebruikt, geeft de app dat aan met het aantal pogingen dat nog resteert. Als u het maximale aantal pogingen hebt gebruikt, wordt de registratie automatisch opgeheven. U moet de Login App dan opnieuw registeren. Zie hiervoor punt 4 en 5.

      Meer informatie 

      Hebt u hulp nodig? Neem dan contact op met Client Services. U bereikt Client Services op werkdagen van 8.30 uur tot 21.00 uur via telefoonnummer 0800 1737 (+31 73 687 18 97 vanuit het buitenland).

      Contact
    • Hoe stel ik vingerafdrukherkenning of Face ID in voor de Login App?

      Hebt u 'vingerafdruk' of Face ID ingesteld op uw smartphone of tablet? Dan kunt u dit ook voor de Login App instellen. Dit doet u als volgt:

      1. Open de Login App
      2. Klik op Instellingen
      3. Klik op ‘Gebruik Vingerafdruk’ of 'Gebruik Face ID'
      4. Volg de stappen in de app

      Meer informatie 

      Hebt u hulp nodig? Neem dan contact op met Client Services. U bereikt Client Services op werkdagen van 8.30 uur tot 21.00 uur via telefoonnummer 0800 1737 (+31 73 687 18 97 vanuit het buitenland).

      Contact
    • Wat moet ik doen met de Login App als ik een ander toestel ga gebruiken?

      Afhankelijk van uw situatie, zijn er drie manieren waarop u de Login App kunt installeren op uw nieuwe smartphone of tablet.  

      U hebt uw oude toestel niet meer, maar kunt wel inloggen met uw Digipas

      1. Download de Login App in de App Store of Google Play op uw nieuwe toestel.
      2. Open de Login App.
      3. Tik bij Instellingen op ‘Digipas’. 
      4. Vul uw gebruikersnaam in. Deze hebt u per e-mail van ons gekregen.
      5. Vul uw digipasnummer in. Dit staat achter op uw digipas.
      6. Volg de stappen met uw digipas en vul de responsecode in op de app.
      7. Volg nogmaals de stappen en vul de responsecode in op de app.
      8. Op uw smartphone of tablet krijgt u nu de mogelijkheid om een 5-cijferige pincode in te voeren.
      9. Klik hierna op ‘OK’. 
      U hebt uw oude toestel niet meer, en u hebt geen Digipas

      Neem contact op met Client Services. Wij sturen u dan binnen drie werkdagen per post een nieuwe kleurcode waarmee u de Login App kunt installeren. 

      Zodra u de kleurcode hebt ontvangen, volgt u deze stappen:

      1. Download de Login App in de App Store of Google Play op uw nieuwe toestel. 
      2. Open de Login App en tik op “Brief met kleurcode”.
      3. Vul uw gebruikersnaam in. Deze hebt u per e-mail van ons gekregen.
      4. Scan de kleurcode uit de brief.
      5. Kies een 5-cijferige pincode.
      6. Bevestig de 5-cijferige pincode.
      U hebt uw oude toestel nog
      1. Download de Login App in de App Store of Google Play op uw nieuwe toestel. 
      2. Open de Login App op uw nieuwe toestel.
      3. Tik bij Instellingen op ‘Actieve Login app’.
      4. Vul uw gebruiksnaam in.
      5. U krijgt een kleurcode te zien. Scan deze code met de Login App op uw oude toestel.
      6. U krijgt een 8-cijferige signeercode te zien op uw oude toestel. 
      7. Vul deze 8-cijferige code in op uw nieuwe toestel.
      8. Scan nogmaals de kleurcode met uw oude toestel. Er verschijnt nu de opmerking ‘controleer samenvatting’. Tik op ‘ondertekenen’.
      9. Vul de nieuwe signeercode in op uw nieuwe toestel.
      10. Op uw nieuwe toestel krijgt u nu de mogelijkheid om een 5-cijferige pincode in te voeren. Klik hierna op ‘OK’. 

      Meer informatie 

      Hebt u hulp nodig? Neem dan contact op met Client Services. U bereikt Client Services op werkdagen van 8.30 uur tot 21.00 uur via telefoonnummer 0800 1737 (+31 73 687 18 97 vanuit het buitenland).

      Contact
    • Waar kan ik zien welke Van Lanschot apps ik geregistreerd heb?

      In Mijn Van Lanschot kunt u een overzicht opvragen van alle geregistreerde apps onder uw gebruikersnaam.

      Hiervoor gaat u, nadat u bent ingelogd in Mijn Van Lanschot, in het menu naar 'Zelf Regelen'. Daarna klikt u rechtsboven op 'Registraties beheren'. Op deze pagina ziet u een overzicht van alle geregistreerde apps.

      Meer informatie 

      Hebt u hulp nodig? Neem dan contact op met Client Services. U bereikt Client Services op werkdagen van 8.30 uur tot 21.00 uur via telefoonnummer 0800 1737 (+31 73 687 18 97 vanuit het buitenland).

      Contact
    • Hoe kan ik een registratie van de Login App opheffen?

      U kunt de registratie van de Login App opheffen in Mijn Van Lanschot. 

      1. Log in bij Mijn Van Lanschot.
      2. Klik helemaal onder aan de pagina op ‘Appregistratie.  
      3. In het overzicht ‘Geregistreerde apps’ -> ‘Registraties beheren’ kunt u de registratie opheffen. 
      Hebt u geen toegang tot Mijn Van Lanschot? Wij helpen u graag verder. Neem op werkdagen van 08.30 tot 21.00 uur contact met ons op via 0800-1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 18 97).

      Contact

    Veiligheid
    • Mijn smartphone/tablet met Login App is gestolen of verloren. Wat moet ik doen?

      U kunt de registratie van de Login App opheffen in Mijn Van Lanschot. Dit gaat als volgt:

      1. Log in bij Mijn Van Lanschot 
      2. Kies helemaal onderaan het onderdeel ‘App registratie’. 
      3. Klik op ‘Registraties Beheren’ 
      4. Hier kunt u de geregistreerde Login App verwijderen. De werking van de Login App wordt nu geblokkeerd op het gekozen toestel.

      Hebt u geen toegang tot Mijn Van Lanschot? Dan kunt u op werkdagen van 08.30 tot 21.00 uur contact met ons opnemen via 0800-1737 (vanuit het buitenland +3173 687 18 97).

      Contact

    Wilt u meer informatie?

    meer weten
    Antwoorden op vragen over andere zaken rond online bankieren vindt u bij de veelgestelde vragen over online bankieren. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.