1. Help
    2. Online Bankieren
    3. Hulp met Login App
    Help

    Hulp met Login App

    Met de Login App kunt u inloggen bij Mijn Van Lanschot en uw betalingsopdrachten tekenen. Hebt u een vraag over de app? Misschien is die al eerder gesteld. Kijk daarvoor in de lijst hieronder.
    Registratie
    Gebruik
    • Hoe log ik in met mijn Login App? (met demovideo)

      In de video ziet u stap voor stap hoe u inlogt in Mijn Van Lanschot.

       

      Hebt u hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

      Contact

    • Ik weet mijn gebruikersnaam van de Login App niet meer. Wat moet ik doen?
      Om in te kunnen loggen met de Login App hebt u ook een gebruikersnaam nodig. Deze hebt u eerder via e-mail van ons ontvangen of is tijdens het registreren getoond in het scherm.

      Weet u uw gebruikersnaam niet meer en hebt u nog een digipas of Webber?
      Log dan in met uw digipas of Webber. Nadat u bent ingelogd gaat u helemaal naar beneden en kiest u in het onderdeel ‘Direct aanvragen’ voor ‘App registratie’. Vervolgens ziet u een overzicht van alle geregistreerde apps. Bij ‘Login App’ staat uw gebruikersnaam.

      Weet u uw gebruikersnaam niet meer en hebt u geen digipas of Webber?
      Neem dan op werkdagen van 08.30 tot 21.00 uur contact met ons op via 0800-1737 (vanuit het buitenland +3173 687 18 97).

      Contact

    • Hoe wijzig ik mijn pincode van de Login App?

      U kunt uw pincode van de Login App als volgt wijzigen:

      1. Start de Login App.
      2. Druk rechtsboven op het ‘tandwieltje’.
      3. Druk op ‘Wijzigen pincode’.
      4. Vul uw huidige pincode in.
      5. Vul uw nieuwe pincode in en bevestig deze.
      6. Druk op ‘Ok’.

      Hebt u hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

      Contact

    • Ik ben mijn pincode van de Login App vergeten. Wat moet ik doen?

      Als u uw pincode bent vergeten, kunt u de Login App niet meer gebruiken. U moet de app dan opnieuw registreren op het betreffende toestel. Dit doet u als volgt:

      1. Start de Login App.
      2. Druk rechtsboven op het ‘tandwieltje’ en vervolgens op ‘Deregistreren Login App’. Op de vraag of u de app wilt deregistreren drukt u op ‘Ja deregistreren’.
      3. Hebt u nog een actieve Login App op een ander toestel of hebt u nog een digipas of Webber? Kijk dan bij vraag 3 hoe u de Login App opnieuw kunt registreren.
      4. Hebt u geen actieve Login App op een ander toestel en hebt u geen digipas of Webber? Dan moeten wij u een nieuwe kleurcode sturen om de Login App te registreren. Neem hiervoor contact op met Client Services op nummer 0800-1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 1897).

      Als u een verkeerde pincode hebt gebruikt, geeft de app dat aan met het aantal pogingen dat nog resteert. Als u het maximale aantal pogingen hebt gebruikt, wordt de registratie automatisch opgeheven. U moet de Login App dan opnieuw registeren. Zie hierboven punt 3 en 4.

      Hebt u hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

      Contact

    • Hoe stel ik vingerafdrukherkenning in voor de Login App?

      Hebt u 'vingerafdruk' ingesteld op uw smartphone of tablet? Dan kunt u ook voor de Login App vingerafdruk instellen. Dit doet u als volgt:

      1. Start de Login App.
      2. Druk rechtsboven op het ‘tandwieltje’.
      3. Druk op ‘Instellen vingerafdruk’.
      4. Op de vraag ‘Wilt u vingerafdrukherkenning voor de Login App inschakelen?’ drukt u ‘Ja’.
      5. Voer uw pincode in en druk op ‘Ja’.
      6. Scan vervolgens uw vinger totdat het scherm ‘Instellingen’ weer wordt getoond.

      Hebt u hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

      Contact

    • Wat moet ik doen met de Login App als ik een ander toestel ga gebruiken?

      Wanneer u een ander toestel gaat gebruiken, moet u de Login App op het andere toestel installeren en registreren. Dit doet u als volgt:

      1. Start de Login App op uw huidige toestel en log in bij Mijn Van Lanschot.
      2. Ga helemaal naar beneden en kies voor ‘App registratie’.
      3. Klik daarna op de knop ‘Login App’.
      4. In ‘Stap 1 van 5’ vult u uw handtekening in met de Login App op uw huidige toestel.
      5. In de volgende stappen registreert u de Login App op het andere toestel.

      Hebt u hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

      Contact

    • Waar kan ik zien welke Van Lanschot apps ik geregistreerd heb?

      In Mijn Van Lanschot kunt u een overzicht opvragen van alle geregistreerde apps onder uw gebruikersnaam.

      Hiervoor gaat u, nadat u bent ingelogd in Mijn Van Lanschot, helemaal naar beneden en kiest u in het onderdeel ‘Direct naar’ voor ‘App registratie’. Op deze pagina ziet u een overzicht van alle geregistreerde apps.

      Hebt u hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

      Contact

    • Hoe kan ik een registratie van de Login App opheffen?

      U kunt de registratie van de Login App opheffen in Mijn Van Lanschot. Na het inloggen in Mijn Van Lanschot gaat u helemaal naar beneden en kiest in het onderdeel ‘Direct aanvragen’ voor ‘App registratie’. Vervolgens kunt u in het overzicht ‘Geregistreerde apps’ de registratie opheffen.

      Hebt u geen toegang tot Mijn Van Lanschot? Dan kunt u op werkdagen van 08.30 tot 21.00 uur contact met ons opnemen via 0800-1737 (vanuit het buitenland +31 73 687 18 97 ).

      Hebt u hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

      Contact

    Veiligheid
    • Mijn smartphone/tablet met Login App is gestolen of verloren. Wat moet ik doen?

      U kunt de registratie van de Login App opheffen in Mijn Van Lanschot. Na het inloggen in Mijn Van Lanschot gaat u helemaal naar beneden en kiest in het onderdeel 'Direct naar' voor ‘App registratie’. ‘Vervolgens kunt u in het overzicht ‘Geregistreerde apps’ de app(s) op de verloren telefoon opheffen.

      Hebt u geen toegang tot Mijn Van Lanschot? Dan kunt u op werkdagen van 08.30 tot 21.00 uur contact met ons opnemen via 0800-1737 (vanuit het buitenland +3173 687 18 97).

      Hebt u hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

      Contact

    • Hoe ga ik veilig om met de Login App?

      Wij doen er alles aan om u veilig te laten bankieren. Maar het is net zo belangrijk dat u zelf weet hoe u veilig omgaat met uw toestel en uw gegevens. We helpen u hier graag bij. Daarom zetten we hieronder een aantal veiligheidstips voor u op een rij.

      • Houd de pincode van de Login App geheim.
      • Stel schermvergrendeling in op uw toestel. Alleen u kunt dan het scherm ontgrendelen met een code, patroon of uw vingerafdruk. Zo kan niemand zomaar bij uw gegevens als u er even niet bij bent.
      • Gebruik geen 'open' draadloos wifi-netwerk, zoals in een café of in een winkel. Een open wifi-netwerk is een verbinding die u zonder wachtwoord kunt gebruiken, of met een wachtwoord dat iedere bezoeker kan krijgen. Hoewel uw gegevens via de app versleuteld worden verstuurd, weet u niet of de wifi-verbinding wel goed beveiligd is. Gebruik liever het 4G netwerk van uw eigen mobiele provider.
      • Installeer altijd direct de updates van de Login App en het besturingssysteem van uw toestel (iOS of Android). Of geef deze apps toestemming om updates automatisch uit te voeren. U weet dan zeker dat u de meest recente beveiligingen gebruikt.
      • Installeer een antivirus-app op uw toestel. Hiermee worden alle apps op uw toestel gecontroleerd op malware.
      • Installeer nieuwe apps alleen via de App Store of Google Play Store. Installeer altijd een app van een officiële of betrouwbare uitgever. Maak geen gebruik van apps die buiten de officiële app stores om worden aangeboden. Wees kritisch als apps om meer rechten vragen.

      Hebt u hulp nodig? Neem dan contact met ons op.

      Contact

    Wilt u meer informatie?

    meer weten
    Antwoorden op vragen over andere zaken rond online bankieren vindt u bij de veelgestelde vragen over online bankieren. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag.