Betalingsproblemen voorkomen en oplossen

Bij het aangaan van een financiering gaat u ervan uit dat u de rente- en aflossingsverplichtingen kunt nakomen. Maar in de praktijk komt het voor dat omstandigheden veranderen waardoor het nakomen van die verplichtingen niet meer zo vanzelfsprekend is.  

Bij Van Lanschot zijn de afdelingen Preventief Beheer, Intensief Beheer en Bijzonder Beheer betrokken bij het vinden van oplossingen hiervoor.

Wat mag u verwachten van Van Lanschot?

In de Handreiking Bijzonder Beheer van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) is verwoord wat u als klant van Bijzonder Beheer mag verwachten. Deze Handreiking is opgesteld door de NVB en de banken om meer transparantie te scheppen over de rol en werkwijze van de afdelingen Bijzonder Beheer van de banken. Ook Van Lanschot is betrokken geweest bij de totstandkoming van deze Handreiking. De opgenomen tien kernpunten die van invloed zijn op de relatie tussen klant en bank zijn al - zoals u van ons mag verwachten - nadrukkelijk zichtbaar in onze dienstverlening.

In de brochure “Het voorkomen en oplossen van betalingsproblemen” leest u hoe uw accountmanager verder invulling geeft aan waar we als Van Lanschot voor staan in de relatie met onze klanten in Intensief en Bijzonder Beheer.

Downloads

Maak een afspraak

Ziet u aankomen dat u uw financiële verplichtingen niet meer kunt nakomen? Neemt u dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Hoe eerder wij op de hoogte zijn van mogelijke problemen, hoe meer tijd er is om aan een oplossing te werken. Neem ook contact op als u met ons in overleg wilt over andere informatie op deze pagina. We lichten het graag aan u toe. 

Maak een afspraak

Van Lanschot maakt gebruik van cookies voor een goede werking van de site, voor tracking en voor het bijhouden van statistieken. Gaat u verder op de site? Dan stemt u erin toe dat wij cookies plaatsen. Lees meer over cookies bij Van Lanschot