1. Beleggen
  2. Beleggen App

Van Lanschot Beleggen App: 24/7 inzicht 

Wilt u altijd en overal inzicht in uw beleggingsportefeuille, een korte lijn met uw specialist én het actuele beleggingsnieuws lezen? Download dan kosteloos de Van Lanschot Beleggen App.

    Download kostenloos de app

    Met de Van Lanschot Beleggen App heeft u altijd en overal inzicht in uw beleggingsportefeuille. Via de app kunt u snel contact opnemen met uw specialist en heeft u toegang tot het actuele beleggingsnieuws. U download de app kostenloos in de App Store. 

    Goed om te weten

    De Beleggen App is alleen beschikbaar voor iPhone en iPad. Voor Android-gebruikers is de Beleggen App toegevoegd aan de Banking App. In de Google Play Store vindt u dus geen aparte Beleggen App.

    Bij onze Beleggen App staat veiligheid voorop

    Via de app kan geen geld worden overgemaakt of opgenomen. De app is bovendien beveiligd met een vijfcijferige code. Daarnaast heeft u via de app altijd veilig contact met uw beleggingsspecialist.

    Altijd op de hoogte

    Blijf op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. In de Van Lanschot Beleggen App ontvangt u van onze beleggingsspecialist updates over markttrends die relevant zijn voor u en uw beleggingen. Zo bent u altijd geïnformeerd over de laatste ontwikkelingen. Deze toegang geldt alleen voor klanten die beleggen via Beleggingsadvies en Vermogensbeheer

      Uw portefeuille bij de hand 

      Direct inzicht in de prestaties van uw beleggingen. Met de app heeft u rechtstreeks toegang tot gedetailleerde informatie over uw beleggingsportefeuille(s) en de samenstelling van uw portefeuille.

        Meer weten over de app?

        veelgestelde vragen
        Misschien lukt de registratie niet of vraagt u zich af hoe u de app veilig gebruikt. Met de antwoorden op deze veelgestelde vragen helpen we u op weg.
        • Hoe koppel ik de app aan mijn beleggingsrekening? 

          Volg de handleiding 'Registratie Beleggen App' en koppel de app veilig en snel aan uw rekening.

        • De registratiecode in de app werkt niet in Mijn Van Lanschot. Wat nu?
          De registratiecode in de app blijft tien minuten geldig. Daarna werkt de code niet meer. U kunt een nieuwe code aanmaken. Sluit daarvoor de app af en start deze opnieuw. Wij raden u aan eerst Mijn Van Lanschot te openen voordat u begint met de registratie.
        • Hoe kan ik mijn toegangscode voor de app veranderen? 

          U kunt de toegangscode voor de Beleggen App eenvoudig wijzigen. Dit doet u als volgt:

          • Open de Beleggen App.
          • Selecteer ‘Beveiliging’ in het menu.
          • Kies ‘Toegangscode wijzigen’.
          • Volg de instructies.
        • Ik heb een nieuwe smartphone. Wat nu? 

          U kunt de app op uw nieuwe telefoon opnieuw installeren en registreren. Ook raden we u aan om de registratie op uw oude smartphone ongedaan te maken. Ga hiervoor in het hoofdmenu naar ‘Instellingen’ en klik op ‘Deregistreer app’.

        • Wat doe ik met mijn Beleggen App als ik een nieuwe smartphone of tablet heb?

          U kunt de Beleggen App op uw nieuwe smartphone of tablet opnieuw installeren en registreren. U registreert de app via Mijn Van Lanschot. Hoe u dit doet, leest u in de Handleiding 'Registratie Beleggen App'.

          Oude smartphone of tablet

          We raden u aan om de registratie op uw oude smartphone of tablet ongedaan te maken. U kunt de registratie ongedaan maken in de Beleggen App:

          • Open de Beleggen App.
          • Ga in het hoofdmenu naar ‘Beveiliging’.
          • Klik op ‘App deregistreren’.

          Of u kunt de registratie ongedaan maken via Mijn Van Lanschot:

          • Log in op Mijn Van Lanschot.
          • Ga naar ‘Zelf regelen’.
          • Ga naar ‘Mijn registraties’; hier ziet u een overzicht van uw huidige app-registraties.
          • Om een registratie ongedaan te maken, klikt u naast de desbetreffende geregistreerde app op ‘Verwijderen’.
        • Hoe veilig is de app?

          De app is beveiligd met een vijfcijferige toegangscode die u zelf kiest. Deel uw code niet met anderen. Wilt u de code ergens bewaren, doe dat dan op een veilige plek en zeker niet op uw smartphone. Via de app kan geen geld worden overgemaakt of opgenomen. Lees meer over veilig online bankieren.

        • Waar kan ik zien welke Van Lanschot-apps ik geregistreerd heb?

          In Mijn Van Lanschot staat een overzicht van alle geregistreerde apps onder uw gebruikersnaam.

          • Log in bij Mijn Van Lanschot.
          • Ga in het menu naar 'Zelf regelen'.
          • Ga rechtsboven naar 'Registraties beheren'. Op deze pagina ziet u een overzicht van alle geregistreerde apps.
        • Moet ik altijd uitloggen uit de Beleggen App? 
          U mag wel zelf uitloggen, maar dat hoeft niet. Als u de Beleggen App verlaat zonder uit te loggen, logt deze na tien seconden automatisch uit.
        • Waar kan ik de Beleggen App downloaden?

          De Beleggen app is alleen beschikbaar voor iPhone en iPad. Voor Android-gebruikers is de Beleggen App toegevoegd aan de Banking App.

          Apple-gebruikers kunnen de Beleggen App downloaden in de App Store.

          Belangrijk om te weten: nadat de app is gedownload, moet u uw beleggingsportefeuille koppelen aan de Beleggen App. Dit doet u via Mijn Van Lanschot. Zie hiervoor de FAQ: Hoe koppel ik de Beleggen App aan mijn beleggingsrekening?

        • Wat kan ik doen met de Beleggen App?
          Met de Beleggen App kunt u op uw smartphone of tablet eenvoudig uw portefeuille inzien, uw rendement bekijken, de regio- en/of risicospreiding in uw portefeuille volgen of het laatste beursnieuws lezen. Daarnaast is het mogelijk eenvoudig en snel contact op te nemen met uw beleggingsspecialist. 

          Inloggen in de app doet u veilig via Touch ID of Face ID. 
        • Ik ben de pincode van de Beleggen App vergeten. Wat moet ik doen?

          U krijgt weer toegang tot de app door eerst de registratie van de app ongedaan te maken en de app daarna opnieuw te registreren via Mijn Van Lanschot. U kunt de registratie op twee manieren ongedaan maken: 

          Manier 1

          • Log in bij Mijn Van Lanschot.
          • Ga in het menu naar ‘Zelf regelen’.
          • Ga naar ‘Mijn registraties’.
          • Klik op ‘Registraties beheren’; hier ziet u een overzicht van uw huidige app-registraties.
          • Om een registratie ongedaan te maken, klikt u naast de desbetreffende geregistreerde app op ‘Verwijderen’. 

          Manier 2 

          Voer drie keer een verkeerde pincode in op de app. Zo wordt de registratie uit veiligheidsoverwegingen ongedaan gemaakt. Vervolgens kunt u de Beleggen App opnieuw registreren via Mijn Van Lanschot. Volg daarvoor de Handleiding 'Registratie Beleggen App'. 

        Auth platform tracking pixel Login page tracking pixel