Chipknip verdwijnt eind 2014

Het aantal transacties met Chipknip neemt af omdat het steeds vaker mogelijk is om te pinnen voor kleine bedragen. Chipknip-eigenaar Currence heeft daarom besloten te stoppen met Chipknip. Na 31 december 2014 kunt u uw Chipknip niet meer gebruiken.

Zijn er andere betaalmogelijkheden?

Ja. Chipknip-betalingen vinden vooral plaats bij parkeer- en verkoopautomaten en in bedrijfskantines. De betaalmogelijkheden op deze locaties worden aangepast, zodat u uiterlijk eind 2014 op een andere manier kunt betalen (bijvoorbeeld door te pinnen).

Hoe stort u Chipknip-saldo terug naar uw betaalrekening?

Bij alle Chipknip-oplaadpunten kunt u uw saldo tot 31 december 2014 terugstorten. Dat gaat als volgt:

  1. Voer de Van Lanschot Wereldpas in de oplaadautomaat in. Na een paar seconden verschijnt in de display onder meer: ’Terugstorten: 1’
  2. Druk op de ‘1’-toets. Op de display wordt een bevestiging gevraagd: ‘Akkoord toets: Ja’
  3. Druk op de ‘Ja’-toets. U krijgt de bevestiging dat het saldo EUR 0,00 is en dat terugstorten is gelukt. Maakt u gebruik van Van Lanschot Online Bankieren? Dan is het bedrag de volgende werkdag zichtbaar op uw betaalrekening.

Hebt u vragen?

Kijk op www.chipknip.nl of bel Van Lanschot Client Services, elke werkdag bereikbaar van 8.30 uur tot 21.00 uur op 0800 1737 (vanuit Nederland) en +31 73 687 18 97 (vanuit het buitenland).

Van Lanschot maakt gebruik van cookies voor een goede werking van de site, voor tracking en voor het bijhouden van statistieken. Gaat u verder op de site? Dan stemt u erin toe dat wij cookies plaatsen. Lees meer over cookies bij Van Lanschot